سیمای جغتای {جُغَه تای. یعنی تیرانداز} www.joghatay1414.ir

سیمای جغتای {جُغَه تای. یعنی تیرانداز} www.joghatay1414.ir

 

 

 

 

 

 

 

معرفی تصویری طبیعت وشهر جغتای. هرکه را مهر وطن در دل نباشد کافر است معنی حب الوطن فرموده پیغمبراست !



او وزير راه بود نه مزاحم تلفني!

به نام خدا

به کدامین پتانسیل آزاد راه به سبزوار میرود؟

18 خرداد94.بخش خبری 20:45 صداوسیمای خراسان رضوی :با حضور وزیر محترم راه وشهرسازی جناب اخوندی  کلنگ آزاد راه حرم تا حرم قطعه نیشابور به سبزوار بزمین زده شد.

خبر کوتاه و موجز بود اما در درون من طوفانی بپا کرد که گرد باد کاترینا هم قادر به ایجاد چنین اغتشاشی نبود ! .به سال 89 برگشتم موقعی که چنین تیتر خبری از صداوسیما پخش شد : با حضور وزیر محترم راه وترابری جناب اقای بهبهانی کلنگ احداث ازاد راه ولایت (حرم تا حرم ) در سمنان و سبزوار بر زمین زده

خبرکوتاه اما سوال برانگیز بود چرا که معمولا هر طرح و پروژه ای طبق روال مرسوم در مبدا کلنگ زنی میشد اما در این طرح که نام ولایت را یدک میکشید لاجرم بایستی کلنگ ان برای تیمن وتبرک در مشهد مقدس سربرزمین استان ولایت  می سایید یا لااقل در نیشابور که قدمگاه متبرک رضوی و محل صدور حدیث شریف سلسله الذهب از سرچشمه علم لدنی و  ولایت علوی  بود بر زمین زده میشد   نه در سبزوار و سمنان! که حتی طریق ولایت هم در قرن سوم از انجا عبور نکرده بود! .

کلنگ زنی در سمنان تا حدودی قابل قبول و هضم بود بخاطر اینکه زادگاه رییس جمهور وقت و اينده  بود!. اما سبزوار نه تنها برایم قابل هضم نبودبلکه برای دیگران نیز چنین بود! . حس ششم خبر از تغاری زیر کاسه میداد! و بوی تبانی و توفق رابطه برضابطه  میداد!

 بلاخره مراسم کلنگ زنی با سلام و صلوات به پایان رسید و صدها دستگاه سبک و سنگین از زعفرانیه سبزوار بسوی سبزوار به زیرسازی ازادراه پرداختند !.

چند مدتی که گذشت صدای وسایل راه سازی روبه خاموشی رفت و سئوالات خبرنگاران رسانه ها جناب اقای وزیر را نشانه رفتند که چه شد ساخت ازاد راه ولایت به کما رفت ؟ ایشان جواب دادند که طرح برای مطالعه متوقف شد! عجب ! طرحی چنین کلان کلنگ زنی شده و کارگران مشغول کارند ولی طرح و برنامه ندارند! (البته زیاد هم تعجب برانگیزنشد زیرا دولت 8و9 از این نوع ابداعات قبل و بعد این تاریخ فراوان ثبت تاریخ نمود!                                                                              

خلاصه چند صباحی گذشت تا اینکه مجددا گرد وخاک در ازاد راه بپا شد و از میان گردو خاک نام ازاد راه ولایت به طرح حرم تا حرم تغییر نام داد ! تا سبزوار بین الحرمین شود و مقدس! ؛ خاک کویرش متبرک و توتیای چشمان آفتاب زده زائر کوی ولایت شود  !

مدتی گذشت تا اینکه مجددا پروژه در سبزوار به اغما رفت کاشف بعمل امد که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بدون هیچ قرار داد مکتوبی عهده دار ساخت قطعه سبزوار شده ! و حال که نه خبری از پول بود و نه خبری از قرارداد! کارگاه ساخت ازاد راه را که مزین به نام سردارشوشتری شده بود را تعطیل کرده بود تا حساب ها یر به یر شود انگاه کارگاه فتح الباب شود! البته قطعه گرمسار-قم چون حسابش ویژه در ويژه بود معهذا  سرکارش با حساب و کتاب بود! و بی وقفه پیش می تاخت برای همین قبل از اینکه عمر دولت عدالت به پایان برسد! به اتمام رسید و قیچی افتتاح نام دولت دهم را برجریده تاریخ ثبت وحک کرد!

و اما پرده دوم داستان

هر زمانیکه در این سرزمین دولت جدیدی برسرکار امده سعی و تلاشش براین بود تا از خود یادگاری بنا نهد ماندگار تا بماند یادگاربرای قرنها در روزگار! لذا روزی شاه عباس 999 کاروانسرا میسازد نه هزار تا! و دگری سی وسه پل اصفهان و..... با این سابقه دولت سازندگی تصمیم گرفت تا هم دل اتم را بشکافد و هم دل رشته کوه بینالود را ! و برخ کشد قدرت عاليجاه  را نوظهور را ! تا وصل کند مشهد را به نیشابور با نصف مسافت! و انگاه نیشابور را به تهران ! چون دولت سازندگی دولت دکتر ومهندس و نقشه کش بود!  بجای کلنگ, قلم بدست کارشناسان دادند! تا از پیش طرح را برکاغذ بیازمایند .چون حساب دو دوتا کردند و خزانه را خالی یافتند  بیخیال طرح گشتند!                                                                      

 این دولت برفت و دولت اصلاحات آمد انان نیز به سیاق سلف تصمیم گرفتند دل بینالود بشکافند و آزاد راه بسازند لذا ماموریت به قرارگاه نصر جهادسازندگی وقت دادند تا طرح را به بوته عمل بکشاند . قرارگاه در طی عملی جهادی با خرج میلیاردی! طرح را مطالعه و تقدیم دولت نمود ولی چون عمر دولت اصلاحات بسر امد این طرح نیز به رویا پیوست!تادرخواب دولت بعد تعبييرگردد!. اينهم برفت ودولت دويار غارامد! دولت عدالت طلب به طرفه العینی تمام کاغذ پاره های ! این طرح گرفتار سطل اشغالساخت وطرحي نو در انداخت! و بدون مطالعه ثانوی طرح ازاد راه ولاييت  از فکر به عمل در امد!

پرده سوم :

بنده که از دوران شیرخواری درشهر شهره به بلفضولی بودم چون بوفضل! با شیندن داستان طریق ولایت دست بر قلم برده و در جریده وزین خراسان بتاریخ شهریور80  داد برآوردم ایها الوزراء و وکلا !حال که می خواهید آزاد راه ولایت بسازیید این بار اگر هم نوبتی باشد نوبت گذر این راه از طریق ولایات سبزه زار تخت جلگه و خوشاب و جوین و جغتای که ارباب صنعت و فلاحت شمالغرب خراسانند نه کویر سبزوار؛ گویا نه مسولان محلی ما روزنامه خوان بودند و نه وزرا و وکلا! لذا هشدار ما را نیوشیدند و دست بر روی دست گذاشتند تا ازاد راه از خطه سرسبز ما رخ بربندد و رخت بر کویر سبزوار

القصه چرخ روزگار گشت وگشت  تا شایعه ارتقاء جغتای و جوین از بخش به شهرستان در همه جا پیچید باز بنده به مسولان قصه پرغصه راه را گوشزد کردم دریغ و درد از جنباندن ریش الا یک ریش  ! وقتی که جنبشی ندیدم از جنبدگان ریش و ریشه شهر! دست یاری بسوی مردمان دراز کرده و با امضاء طوماری دلایل متقن خویش را برای عبور آزاد راه از دامنه شمالی رشته کوه جغتای به اطلاع مقامات والامقام ومیان مقام و سفلی مقام رسانیدیم !                                                                    

طومار به 7 مقصد ارسال گشت تنها از دفتر ریاست جمهوری نامه ای بدستمان رسید که در آن بنا به جوابیه وزارت راه منعطف به جوابیه شرکت توسعه ازاد راهها نگاشته بودند طرح ازاد راه در دست مطالعه بدوي است! خواسته اهالی ان سامان نیزدر مطالعات بعدي لحاظ خواهد شد .هنوز کیفمان از این جوابیه کوک بود! که یک هفته يا دوهفته بعد دیدیم که کلند ! مراسم کلنگ زنی با دودهای متلوني كه به فضا برخاست در سبزوار و سمنان بزمین کویر فرو آمد ! در حالیکه چشمانمان از حدقه چون خرطوم فیل بیرون زده بود!  متحیر ماندیم جوابیه شرکت توسعه ازاد راهها را باور کنیم یا کلنگ جناب وزیر را !                                                      

.چند صباحی بگذشت تا اینکه سروصدای زوربیلها(بلدوزرها) خوابید و چون در جراید خواندیم که بنا بگفته وزیر طرح برای مطالعه خوابیده بسی خوشحال گشتیم که طومار ما کارساز شده و جناب وزیرراه دستور توقف پروژه را داده تا حق ما ضایع نشود.چه کنیم که ناف ایالت ما را با بدبیاری دوخته اند چند صباحی نگذشت که چرخ گردون گذشت و جناب بهبهانی وزیر راه زیر چرخ گردون به زیر آمد! وشد وزير بيراه !وزير به كرسيتين زده مسكن شد سرپرست راه بي مسكن!  و چند صباح دگر مجددا زوربیلها مشغول کار شدند تا اثبات كنند طرح بدون مطالعه به سرانجام ميرسد! ونبايد پول بيت المال راصرف يك مشت كاغذ پاره كرد!                                 

چون جناب نیک زاد نیک سرشت! به وزارت دو وزارت  رسید! بنده از طریق درگاه مجازی(وبسایت) وزارت راه نامه ای مختصر بخدمت ایشان روانه ساختم ونسبت به جفای رفته براین ولایات زرخیز عارض شدم .هفته ای بگذشت در حالیکه  ماه گرم بود و روزه بر لبها جاری! صدای زنگ تلفن ساعت 1630 عصر  رشته جوابم را واگسست .در حالیکه خواب الوده بسوی تلفن میرفتم با خود اندیشیدم این وقت روز چه کسی هست که مزاحم عصرگاهی ماشده ! گوشی را برداشتم اقایی با لهجه ترکی غلیظ اذری گفت فلانی شمایید گفتم بلی . گفت اقای وزیر میخواهد با شما صحبت کند لطفا گوشی را نگهدارید!! .خواب از وجودم رخ بربست با خودم گفتم سرکارم گذاشته اند از کی وزیر با مردم تماس تلفنی میگیرد که این دومینش باشد هنوز درگیر با خودم بودم که با صدای سلام علیکم دریافتم صدا ,صدای اشنای وزیر محترم راه  وشهر هست بلی در ان وقت روز که همه در استراحت بودند ایشان در وزارت خانه مانده بود تا جواب ارباب رجوع را بدهد در حالیکه کارکنان دون پایه دولت اکثرا از ساعتی مانده به پایان کار جواب سربالا بمردم میدهند چه خارج وقت وبهنگامه نزديك كاري!

خلاصه کنم با جناب وزیر یک ربعی درد دل کردم از این جفای ناگوار ایشان نیز فقط شنید وسرتاييد بجنباند! وبس و در پایان گفت چیزی قریب به این مضمون که در کشور ژاپن ابتدا دهسال  مطالعه وبرنامه ریزی و دوساله اجرا میکنند اما در کشورما دو ماه مطالعه میکنیم و دهساله اجرا ! .خلاصه صحبت ما با وزیر کار بجایی برد یا  نبرد نمیدانم ! ولی دیگر صدای زوربیلها هم از زعفرانیه نیامد!  تا دولت دويار گرمابه و گلستان محمودرحيم برفت !                      

(با دست بدست شدن کرسی ها در کاخ خضراء و صاحب منصب شدن اقای سبحانی در مجلس نامه بر دست در دفتر ایشان در جغتای بعد از ساعتی علافی درسال 91 بخدمتشان شرفیاب و داستان ازاد راه را خدمتشان تقریر کردم و ادامه کار را به ایشان سپردم که وقتی دیروز ایشان را در ظهریسار وزیر راه دیدم فهمیدم که ایشان نیز چون مقامات محلی تسلیم نفوذ لابی سبزواریها گشته ویا ملاحظات انتخابات اینده را کرده و افسار آزاد راه را در کویر بر باد سپرده است !)

با اوضاع واحوالی که در دو سال اخر حکومت عدالتخواهان براثر تحریمها و سقوط بدون چترریال! پیش امد رویای ساخت این قطعه نیز بخواب رفت تا اینکه دولت تدبیرامید یا به اصطلاح بهتر تخریب امید! برسرکار امد وباز همان قصه 999 کاروانسرا پیش امده و حال که بوی نفت برسرسفره دولت بمشام میرسد شرکت توسعه قصد دارد این بار شانس خود را با مشارکت قرارگاه خاتم از سمت نیشابور بسمت سبزوار بیازماید كه درعمل گوياباز همان زعفرانيه شدتجليگاه كلنگ دولتمردان. حال نمیدانم اینبار نیز کلاه برسرقرارگاه رفته یا نه خدا میداند که امیدوارم هیچگاه این ارزو لباس عافیت بتن نکند!                                              

قابل عرض است که وقتی در زمان طاغوت  پای اسفالت به خراسان رسید جاده مشهد – نیشابور – شاهرود تا سلطان اباد {مرکزشهرستان خوشاب کنونی} رسید سلطان وشان ! سبزواری که چند صباح قبل راه اهن را از دست داده بودند چون  از ماجرا بو بردند با هر زر و زوری که بود جلو راه بطرف جغتای انروزی را سد کرده و  راه بجای انکه مستقیم بغرب ره پیماید روبه جنوب که  سبزوارباشد نهاد و جغتای را برای همیشه در ماتم راه وبن بست فرو گزارد! هر چند که کارشناسان نقشه راه را از جغتای انروزی کشیده وبرداشته                                                                               

.سرانجام انقلاب گشت و قرار بود که عدالت علوی بپا شود, راهسازی بجهادی مقدس تبدیل شد و اینبار راه بجای انکه تعریض شود بخاطر سبزوار سر راه را از نیشابور به جنوب خم کردند تا کویر سبزوار به برکت این راه سبزه زار گردد! حال بماند که سبزه زار ما شوره زار گردد!                   

  ختم کلام و دلایل ما برای عبور آزاد راه ولایت سابق یا حرم تا حرم امروزی از شهرستانهای فیروزه ,خوشاب ,جوین و جغتای بقرار زیر است:

-1-هر ادم مکتب نرفته ای! میداند که در سرزمین ایران قسمت شمالی رشته کوههایی که گستره شرقی –غربی دارند دما حداقل 5 تا ده درجه خنکتراز دامنه جنوبی است{ امار وداده های سایت هواشناسی کشوراین نکته را تایید میکند} و روان ابهای بیشتری در قالب رودخانه دایمی و فصلی در جریان هست :ازجمله رودخانه های دایمی چون  زرقان{سد بتنی کمایستان برروی ان احداث شده} , شاطه (کهنه) ,شهرستانک , طرسک(ابوچناری) یام{سدیام بروی ان احداث شده} , اندوقان{سد بروی ان احداث شده} و دهها رود خانه فصلی دیگر؛ اما در دامنه جنوبی که کویر سبزوار باشد چند تا رودخانه حتی فصلی! جاری است ؟  من نشنيده ام ونديده ام

 لذا بزرگراه کنونی تهران –مشهد حد فاصل سبزوار-شاهرود رکوردار بیشترین واژگونی خودروهاست که  ناشی از هرم گرمای45 درجه و طبع خشن کویراست که راننده را با تن و روانی خسته روانه دیار باقی میکند ! قطعا ازاد راه باسرعت بیشتربه اين وظيفه مشغول خواهد شد!؛و تلفات بیشتری را از مسافران خواهد گرفت *2. در حالیکه این سو با وجود رودخانه ها و دره های سرسبزو ابشارهایی چون نخشو,چنق,قلی و...... واثار گردشگری از پل قدیمی جاده ابریشم ,سد اجری دوره گورکانیان رودخانه زرقان , بقعه سیدحسن غزنوی یادگار قرن هشتم ,قلعه خشتی آزادواریادگار دوران قبل اسلام , مسجد اق قلعه جوین یادگار ایلخانان ,مسجد قارزی و خسروشیر یادگار صفویه و اسیابهای ابی قدیمی ودهها اثر تاریخی دیگرکه در فاصله حداکثر15 کیلومتری مسیر پیشنهادی قرار دارند میتوان خستگی را از تن و روان مسافران زدود*7.بدون انجام هزینه های اضافی برای احداث استراحتگاه برای مسافران کوی ولایت                                                                        

این نکات را مکتب نرفته ها میدانند! ظاهر کارشناسان وزارت راه احمدی نژاد نمیدانستند هر چند قریب به یقین مطمئنم که لابی های تصمیم ساز همانطور که تاکنون اثبات شده زورشان برکارشناسان چربیده و پیروز میدان شده اند ! تا به تاريخ اثبات کنند! برای اینکه نمایندگان و امرای ما چند صباحی بیشتر برکرسیهای صدارت و وکالت تکیه زنند حاضرند در جنگل کارخانه سیمان بسازند! و در کویر نیروگاه ابی! تا رای بیاورند ! حالا فردا چه خواهد شد انها که نیستند تا جوابگو باشند و قوه قضاییه هم انقدر پرونده در زیر بغل دارد که تا نوبت انها برسد هفت کفن پوسانده اند !             

 نمونه اشکار ان ساختن 51 فرودگاه غیراقتصادی از 54 تابوده كه  تحت نفوذ و لابی  نمایندگان و متنفذین سیاسی بوده و همه ساله دولتها میلیاردها ریال یارانه را برای سرپانگه داشتن انها مصرف کرده و میکنند منجمله فرودگاه سبزوار !      

2-به تبع از مزیت بند اول ,اقتصاد کشاورزی ناحیه شمالی دامنه قابل قیاس با دامنه کم اب جنوبی نیست که این مساله را میتوان از پراکندگی روستاها و جمعیت بالا و پیوستگی آنها تشخیص داد بطوریکه ملاحظه میشود از جمعیت 290 هزاری شهرستان امروزی سبزوار بیش از 240 هزار نفر ان در مرکز شهرستان تمرکزیافته و تنها کمتراز 50 هزار نفر از انها در روستاها سکونت دارند. *3 .                      

 اگر یک زمانی سبزوار قطب کشاورزی استان بود به برکت خوشاب و جوین و جغتای بود که ظاهرا بعد از گذشت 7سال از استقلال این بخشها هنوز مسولان براساس امارهای سال 75و85  تصمیمات کبری میگیرند ولباس از تن رنجور دهقان فداكار مي ربايند!! !

3- به تبعیت از بندهای یک و دو در این منطقه شاهد شکل گیری خوشه صنعتی ای هستیم که برپایه کشاورزی و معادن دو رشته کوه جغتای در جنوب راه اهن  و شاه جهان در شمال راه اهن استوار شده اند که متاسفانه برای صدور محصولاتشان لاجرم مجبور به طی طریق راه اضافه تا دویست کیلومتربرای رسیدن به تهران و مشهد  میباشند*4

 این کارخانه ها عبارتند از کارخانه قند نیشابورواقع در شهرستان فیروزه برغم گذشت7سال از ارتقاء شهرستان فیروزه هنوز نام نیشابور را یدک میکشد!. کارخانه سیمان فرجام خوشاب (دردست ساخت) ,کارخانه قند جوین و شرکت کشت وصنعت جوین (بزرگترین در نوع خود در ایران) , کارخانه جمکو, کارخانه فروکروم (بزرگترین در نوع خود در خاورمیانه) کارخانه سیمان جوین جغتای(بزرگترین در نوع خود در ایران) کارخانه اسیدسیتریک جوین (درحال اتمام ساخت و بزرگترین در نوع خود در خاورمیانه) , کارخانه فولادسبزوار*(برغم انکه 7سال از ارتقائ جوین گذشته هنوز نام سبزوار را یدک میکشد تا اندکی از الام سبزواریها را که حاصل جدایی جوین از سبزوار هست را جبران کند ! ).بماند کارخانه های الومینای جاجرم و ریختگری فولاد اسفراین وکارخانه لوله های بدون درز ودهها کارگاه صنعتی و شهرکها و نواحی صنعتی این منطقه .

حال در ان سوی رشته کوه جغتای در دامنه جنوبی از شاهرود-میامی تا سبزوار و از انجا تا نیشابور بغیر از کارخانه سیمان لارسبزوار که در مرز ورشکستگی است  صنعت مادر دیگری را می بینید که میخواهند برایش ازاد راه بکشید !

4- به تبعیت از بندهای 1و2و3 جمعیت در جایی سکنی میگزیند که اب باشد و ابادانی لذا با استناد به اخرین سرشماری 90 میبینید که دردشتهای فیروزه ,خوشاب ,جوین ,جغتای ,اسفراین ,جاجرم و گرمه که بی بهره از یک راه دسترسی استاندارد به تهران و مشهد میباشند جمعیتی در حدود 367 هزار نفر و دو شهرستان داورزن و سبزوار که سر بر بالین کویر دارند جمعیتی در حدود 311هزار نفر ساکنند که حدودا 240 هزار نفر ان ساکن شهر سبزوارند که نشان از فقرکشاورزی ؛ جمعیت روستایی و فقر منابع ابی است و بیشتر جمعیت مهاجران از روستاها و به امورات اداری و بازرگانی مشغولند. لذا از نظر جمعیتی نیز کفه ترازو به نفع دامنه شمالی وثقیل تر از دامنه جنوبی است *5 (22 هزارمربوط به شهرستان داورزن است .لازم بذکر است طبق مقررات و استانداردهای وزارت کشور حداقل جمعیت لازم برای ارتقاء بخش به شهرستان درمناطق کویری  50 هزار نفر میباشد که دولت نهم با تخلف از این قوانین بخش داورزن را  با 22 هزارنفر جمعیت به شهرستان ارتقاء داد! حال انکه بیست هزار نفر جمعیت در کویرحداقل جمعیت لازم برای ارتقاءدهستان به بخش میباشد!)

لذا ساخت ازادراه بدون مطالعه وبرخلاف معیارها و ضوابط فنی برای دولتی که رییس اش مدارک دانشگاهی را کاغذ پاره میدانست !خیلی دور از ذهن نیست !

5-مسافت نیشابور تا میامی از هر دو دامنه 220 کیلومتر و تا شاهرود 348 کیلومتراست لذا کوتاهی مسافت از طریق کویرنیز جایی از اعراب ندارد!*6

 

6- اگر بستر ازاد راه بفاصله 5-7  کیلومتری جنوب راه اهن تهران –مشهد.طبق تصویر مسیر پیشنهادی*8  وبالاتر از دشت حاصلخیز انتخاب شود از نظر همواری همانند بستر دامنه جنوبی رشته کوه است ومزاحمتی با مزارع کشاورزی ندارد. علاوه برانکه در دامنه جنوبی برای وارد شدن از کویر داورزن  به دشت میامی باید 50 کیلومتر کوهبرداری و کوهتراشی  کرد تا از دنباله رشته کوه جغتای عبور کرده و وارد دشت میامی شد حال انکه در دامنه شمالی ازاد راه  با کوه تلاقی ندارد که چنین معضلی  یش اید لذا از این نظر نیز منطقه ما چیزی برای بازماندن از رقابت را ندارد   !

7-ازاد راه در این سو هفت شهرستان پیر وجوان و پر استعداد را به مرکز تهران و مشهد پیوند میزند حال انکه در ان سو فقط دوشهرستان کویری فقیراز نظر پتانسیلهای صنعتی و کشاورزی را پوشش میدهد

8-- در تابستان بادهای 120 روزه سیستان با نام محلی بادنیشابور, کویر سبزوار را تیره وتار میکند و معضل بسیار بزرگی برای وسایل نقلیه با سرعت بالا  است ولی در سرزمین ما بخاطر پوشش گیاهی وکشاورزی مناسب این طوفان رام و به باد معمولی تبدیل شده و خبری از ان گرد وخاک دهشتناک نیست.بماند كه وقتي دما از 32 درجه بگذشت بايد كولر ماشين را به ياري خواست كه اينهم 4درصد به مصرف سوخت مي افزايد

9- راه اهن تهران –مشهد از دامنه شمالی عبور میکند لذا چنانچه حادثه ای همچون حادثه قطار نیشابور که در سال 82 در ایستگاه خیام  رخ داد اتفاق بیفتد جاده ای برای کمک رسانی مخصوصا حدفاصل جغتای تا شاهرود اصلا وجود ندارد*9 .از جغتای تا نیشابور نیزجاده ای خاکی و گاه روستایی اسفالته وجود دارد  در حالیکه با عبور ازادراه از کنار راه اهن برای کمک رسانی در حوادث غیرمترقبه برای همدیگر مزیت محسوب میگردد.

  ایکاش بعضی از کارشناسان تحت تاثیر سیاسیون نبودند! وبعضی دیگر از سیاسیون تحت زرق وبرق جاه ومقام !تا شاهد تصمیمات کبری غلط نبودیم !و مملکت به از انی بود که الان بود (نمونه دیگر تصمیات غلط دولت احمدی نژاد تحت نفوذ لابیها عبور خط لوله 48 اینچ پارچین از سبزوار بدون اینکه مصرف کننده صنعتی داشته باشد ! و دور ماندن صنایع مادر پراکنده دردامنه شمالی رشته کوه جغتای از گاز که حالا باید با صرف میلیاردها تومن از جیب بیت المال  و عبور از رشته کوه جغتای گاز را با چندین برابر هزینه دهه80  از سبزوار به این صنایع رساند در حالیکه عملا در سبزوار هیچ استفاده ای از گاز این خط نمیشود)

   لذا ما به وظیفه خود که استبصار مسئولان و دست اندکاران در گذشته و حال بود ! عمل کردیم حال شما و مسئولان دانید و چند صباح ریاست دنیا ! و جواب دادن تظلمات به روز محشر!

 اینها را ما میدانیم ایکاش  مسئولان هم میدانستند!

   اخر دعوی اینکه ما پارامترهای جمعیت و اقتصاد و صنعت و کشاورزی قوی داریم اگر سبزوار پارامترهای دیگری بجز لابیگری و نفوذ دارد که ما نداریم اقایون بیان فرمایند تا جواب مناسب عرضه کنیم .بماند که در حال حاضر بزرگراه تهران –مشهد از سبزوار میگذرد و عملا نیازی به این ازاد راه ندارند.

 اینها را ما میدانیم ایکاش  مسئولان هم میدانستندو عمل می کردند!

(لازم بذکر است هدف از ایجاد ازاد راه پیوند زدن مراکز اقتصادی وجمعیتي  با کوتاهترین راه و كمترين زمان از طريق بهترين مكانها به مراکز استانها و پايتختها هست حال عبور ازاد راه از کویر با کدامین منطق سازگار است خدا میداند و کارشناسان قلم شکسته وقلم فروخته !و البته نمایندگان ریاست طلب دنیا زده  !)

  ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 *و به استناد همین نام ها مسولان  محلی ,سبزوار را واجد اقتصاد قوی قلمداد میکنند تا مسئولان بیخبر از هم جا مثل اقای علی نورزاد  معاون وزیر راه و مدیر عامل شرکت توسعه زیرساختها ی حمل ونقل کشور مدعی شوند وروز قبل کلنگ زنی مجدد ازاد راه در نیشابور بگویند" واقع شدن این آزادراه در مسیر کریدور شرق به غرب، وجود مراکز متعدد صنعتی، کشاورزی و نیز جاذبه های گردشگری، جایگاه این مسیر را در کریدورهای اصلی کشور پر اهمیت اعلام کرد"منبع وبسایت شرکت توسعه ازاد راهها.http://www.cdtic.ir/.

حال کسی نیست از ایشان بپرسد بعد ازشاهرود به سبزوار و از انجا تا نیشابور شما چه صنعتی و چه کشاورزی را ملاحظه کرده اید که چنین از عبور ازاد راه از کویر تفتیده سبزوار تعریف و تمجید میکنید البته ایشان نیز در همان وزارت خانه ای کار میکند که وزیر اسبق راه دوره اصلاحات جناب خرم در حادثه انفجار قطار در خیام نیشابور در مصاحبه با رسانه ها گفت خدا بمردم کاشمر رحم کرد که قطاردر ایستگاه کاشمر منفجر نشد وگرنه کاشمر با خاک یکسان میشد! حال انکه اگر این وزیر کمی اطلاعات عمومی داشت یا مشاور خوبی داشت این سخن را بزبان نمیراند زیرا شهر کاشمر از ایستگاه کاشمر 180 کیلومتر فاصله دارد و ان ایستگاه فقط نام کاشمر را يدك ميكشد وبس!  حال از چنین وزیر و وزارتخانه ای میتوان انتظار داشت تا تصمیمات کارشناسانه مبتنی بر علم و واقعیت بگیرند! واخلافشان  درک کنند که سبزواردر حال حاضرتکیده ای است که پوستینی زیبا از دوران خوش قبل از سال 87 را بدوش میکشد !که چیزی بجز کویر تفتیده برای اسراف جان ومال مردم در چنته ندارد.!!

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

علی
ساعت13:50---17 تير 1394

.
پاسخ:سلام علي اقا نخير ايشان بزرگوار ديگري هستند



علی
ساعت15:06---15 تير 1394


پاسخ: علی اقا سلام علیکم : امکان خواسته شما وجود دارد لطفا از طریق ایمییل با ما در تماس باشید .هر چند بدون معرفی هم اگر عکس هایتان را میفرستادید منتشر میکردیم البته اگر در راستای اهداف سیمای جغتای باشه !



علی
ساعت19:48---12 تير 1394
سلام علیکم .ازدل سوزی های شمابرای شهرستان کمال تشکررادارم .امابنده نظری دارم چراشماپیگیریهایتان رامستقیم باشهرداریاشوراهای شهر درمیان نمی گذارید؟شایدتاثیربیشتری داشته باشد!!!!
پاسخ:علیکم السلام .ممنون از لطفتان .این مساله چون برون شهریست خارج از وظایف قانونی شهردار است و عملا در حیطه اختیارات فرمانداریست و تا انجایی که بنده باخبرم برغم دریافت رونوشتی از طومار هیچ کدام از فرمانداران قبلی کاری نکردند و فرماندار فعلی هم که سبزواری یا بعبارتی دقیقتر داورزنی و منتفع از ازاد راه مسلما کاری برای ما نخواهد کرد ! چون فردا شرمنده همشهریانش خواهد شد .حال پس فردا در محشر چه پاسخی برای ما خواهد داشت خدا میداند و بس ! .و اما با شورا هم در میان گذاشته ایم چون خیلی موثر واقع نشد و پیگیری جانانه ای نشد مجبور شدیم به دنیای مجازی بکشانیم شاید فریاد رسی پیدا شود و جلو این ظلم عظمی را بگیرد! یا لااقل نسلهای بعدی نگویند اگر شورا و مسئولان جغتای در خواب بودند که ازاد راه از سبزوار رفت و بزرگراه میامی - جاجرم از 50 کیلومتری جغتای رفت چرا شهروندان مدهوش بودند! و کاری نکردند .تا ما مجبور نباشیم 130 کیلومتر راه اضافی طی کرده به گرمه برویم و دوباره سربالا کرده و از کنار جغتای به میامی برسیم(اگر از ایستگاه جاجرم 50 کیلومتر مستقیم موازی راه اهن بطرف غرب برانیم به جاده قدیم گرمه - میامی یا بزرگراه در دست ساخت میامی -گرمه میرسیم لذا اگر سرمایه گزاری پیدا شود و این پنجاه کیلومتر را به هم پیوند بزند فکر میکنم در کمتر از 5 سال به سود و سرمایه خود برسد و راه جغتای به شاهرود 130 کیلومتر کوتاهتر میشود) یا بریم سبزوارو دوباره بطرف جغتای برگردیم و باپیمایش 190 کیلومتر اضافه به میامی برسیم.


علی اکبر رحیم جغتائی
ساعت11:57---9 تير 1394
با سلام و ارزوی قبولی طاعات و عبادات ، از دلسوزی ها و پیگیری ها و استدلالات فنی و علمی شما در موضوع ازادراه حرم تا حرم کمال تشکر را دارم .
ضمنا ایا مقدور نیست مطالب مذبور را به سایت شوراهای شهرهای مورد نظر ارسال نمود تا انها هم پیگیری داشته باشند . موفق و پیروز باشید .
پاسخ:عليك سلام با ارزوي قبولي در ازمون رمضان ! از لطف هميشگيتان بي نهايت سپاسگزاريم. مطالب در سال 89 به شهرهاي مزبور ارسال و امضاء جمع اوري شد ولي ظاهرا پيگير بقيه مراحل نشدند حتي شوراي قبلي خودمان! .اميدوارم اين بار پيگيرجدي داستان باشند .در ضمن خبر ارسالي شما بدستمان رسيده كه باز نشر خواهيم كرد لطفا بازهم مارا از لطفتان محروم نسازيد براي نشر سريع مطالبتان در بخش نظرات پيام بگذاريد تا سريعتر بسراغ خبرتان برويم .چون اصولا كسي از طريق ايمييل با ما مكاتبه ندارد ! لذا ماهي يكبار بيشتر بهش سرنميزنيم !


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






 


باعرض خوشامد به شما عزيزان این وبلاگ بنا بران دارد که تصویری مثبت و منطقی و از شهر وطبيعت جغتای برای مشتاقان و خاطرخواهان ارائه نماید براي ارسال نظرات و درخواستهاي خود با ايميل sijoghatay@chmail.ir در ارتباط باشيد اگر عكسي از قديم نديمها داريد با گوشي با رزولوشن 640*480 عكس بگيريد و به ايميل ما ارسال نماييد .عزيزان روستانشين هم ميتوانند عكسهاي نقاط ديدنيشان را با توضيحات مكفي برايمان ارسال كنند تا در معرض نمايش قرار دهيم در ضمن از آنجاییکه اکثرهموطنان جغتای را به بصورت جغ تای تلفظ میکنند مجبور به نو آوری شدیم و جغتای را بصورت جغه تای داخل پرانتز نوشتیم تا تلفظ جغتای تسهیل شود .در ضمن برای راحتی دسترسی شما دامنه joghatay1414.ir را خریداری و بوبلاگ متصل کرده ایم تا براحتی بتوانید وبلاگ را پیدا کنید درضمن راجع به 1414 در پسوند وبسایت بگویم که جغتای بحساب ابجد میشود 1414 لذا ابتدا با جغتای آوردیم تا زمانیکه وبسایت مستقلی فراهم ساختیم و تنها از www.1414.ir استفاده کردیم برای بینندگان فلسفه آن واضح و مبرهن باشد ! در ضمن چون بحلوا هم نمک میزنند تصمیم گرفتیم گاها مشکلات را هم نشان دهیم تا گره گشایی پیدا شود و بار مردم را سبک سازد و هم بعضی ها فکر .... نکنند -درضمن جدول اوقات شرعي را كه پايين ملاحظه ميفرماييد با كليك بر روي ان مي توانيد به اوقات شرعي تمام روستاهاي تابعه شهرستان جغتاي دسترسي پيدا كنيد
sijoghatay@chmail.ir

 

 

آقا گل !

 

بهمن 1402
آذر 1399
آبان 1399
مهر 1399
شهريور 1399
مرداد 1399
تير 1399
خرداد 1399
فروردين 1399
اسفند 1398
بهمن 1398
دی 1398
شهريور 1398
فروردين 1398
تير 1397
ارديبهشت 1397
بهمن 1396
آذر 1396
آبان 1396
مهر 1396
شهريور 1396
خرداد 1396
ارديبهشت 1396
فروردين 1396
اسفند 1395
بهمن 1395
دی 1395
آذر 1395
آبان 1395
مهر 1395
شهريور 1395
مرداد 1395
تير 1395
خرداد 1395
ارديبهشت 1395
فروردين 1395
اسفند 1394
بهمن 1394
دی 1394
آذر 1394
آبان 1394
مهر 1394
شهريور 1394
مرداد 1394
تير 1394
خرداد 1394
ارديبهشت 1394
فروردين 1394
اسفند 1393
بهمن 1393
دی 1393
آذر 1393
آبان 1393
مهر 1393
شهريور 1393
مرداد 1393
تير 1393
خرداد 1393
ارديبهشت 1393
فروردين 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
دی 1392
آذر 1392
آبان 1392
مهر 1392
شهريور 1392
مرداد 1392
تير 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
فروردين 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391

 

 کمک به راه اندازی سی تی اسکن بیمارستان حضرت ولیعصر جغتای
 اگر با الحاق جغتای و جوین به استان خراسان شمالی موافق هستید به کمپین فارس من ملحق شوید
 گشتی در بهار 99 /پارک وحدت جغتای
 شهیدی که امام حسین علیه السلام خبر شهادتش را داده بود!
 چشم انداز میدان امام خمینی جغتای
 فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان جغتای
 بخت جغتای و فرومد دوباره به هم گره خواهد خورد؟
 جریان زندگی در جغتای
 اجرای ۱۵ طرح با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در جغتای
 برداشت انگور از تاکستان‌های جغتای

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سیمای جغتای و آدرس www.joghatay1414.ir> لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





هواشناسی جغتای انلاین
پایگاه اطلاع رسانی شهرداری جغتای
تامین اجتماعی (شعبه اقماری جغتای)
نمایندگی کانون قلمچی جغتای
وبلاگ نمايندگي مجاز سايپا در شهرستان جغتاي
پخش آنلاین قران با صدای اساتید مختلف بهمراه ترجمه انلاین
موسسه زلزله نگاری تهران
نکات ریز رانندگی و آموزش درست رانندگی توسط آقا
نکات ریز رانندگی و آموزش درست رانندگی توسط بانو
فرهنگ لغت ترکی جغتایی بفارسی
پیش بینی هوای 60روز آینده جغتای
پیش بینی هوای ده روز آینده جغتای
مصاف باشیطان
سايت هواشناسي اكيوودر ترجمه شده به فارسي
نماي ماهواره اي جغتاي1
نماي ماهواره اي جغتاي2
نماي ماهواره اي جغتاي3
تصوير ماهواره اي جغتاي
هواشناسی جهانی accuweather
قیافه جغتای از فضا!!!
پیش بینی اب و هوای جغتای بروایت هواشناسی جهانی
عکس ماهواره ای جغتای

 

هواشناسی
پخش آنلاین قران با صدای اساتید مختلف بهمراه ترجمه انلاین
با انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی اشنا شوید
پیش بینی هوای ده روز آینده جغتای با تعیین مقدار درصد بارندگی
پرسمان جوابگوی هرنوع شبهه و سوالی
بی بی سی وطنی!BBC.ir
روزنامه شهر آرا(روزنامه شهرداری مشهد)
روزنامه قدس
روزنامه خراسان
iran gps map

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

 

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 98
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 1552
بازدید ماه : 8725
بازدید کل : 244959
تعداد مطالب : 761
تعداد نظرات : 71
تعداد آنلاین : 1

تالار گفتگوی اندیشوران و دلدادگان جغتای

سیمای جغتای

نمايندگي مجاز فروش و خدمات پس از فروش سايپا

پیج رنک سایت joghatayphotos.loxblog.com/